Niniejszy Biuletyn Informacji Publicznej został zaprojektowany i jest redagowany zgodnie z zasadami opisanymi w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848). Zobowiązujemy się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z niniejszą ustawą.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), na którym Państwo się znajdują w celu wyświetlenia danej informacji publicznej.
Dostępność cyfrowa strony internetowej BIP polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości. Wdrożyliśmy na BIP zasady redakcyjne i techniki, jakie powinno się stosować przy projektowaniu, tworzeniu, utrzymywaniu i aktualizowaniu stron internetowych, tak by były bardziej dostępne dla użytkowników, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.
Zapewniona została dostępność cyfrowa przez spełnienie poniższych wymagań:
Zasada | Wytyczne | Kryterium sukcesu | Poziom |
1 – Postrzegalność | 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu | 1.1.1 – Treść nietekstowa | A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie | 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) | A |
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) | A |
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | A |
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) | AA |
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości | 1.3.1 – Informacje i relacje | A |
1.3.2 – Zrozumiała kolejność | A |
1.3.3 – Właściwości zmysłowe | A |
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym | AA |
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości | AA |
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści | 1.4.1 – Użycie koloru | A |
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku | A |
1.4.3 – Kontrast (minimalny) | AA |
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu | AA |
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki | AA |
1.4.10 – Zawijanie tekstu | AA |
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem | AA |
1.4.12 – Odstępy w tekście | AA |
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa | AA |
2 – Funkcjonalność | 2.1 – Dostępność z klawiatury | 2.1.1 – Klawiatura | A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę | A |
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe | A |
2.2 – Wystarczająca ilość czasu | 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu | A |
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | A |
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie | 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu | A |
2.4 – Możliwość nawigacji | 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków | A |
2.4.2 – Tytuły stron | A |
2.4.3 – Kolejność fokusu | A |
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) | A |
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony | AA |
2.4.6 – Nagłówki i etykiety | AA |
2.4.7 – Widoczny fokus | AA |
2.5 – Sposoby wprowadzania danych | 2.5.1 – Gesty punktowe | A |
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia | A |
2.5.3 – Etykieta w nazwie | A |
2.5.4 – Aktywowanie ruchem | A |
3 – Zrozumiałość | 3.1 – Możliwość odczytania | 3.1.1 – Język strony | A |
3.1.2 – Język części | AA |
3.2 – Przewidywalność | 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem | A |
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych | A |
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja | AA |
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja | AA |
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji | 3.3.1 – Identyfikacja błędu | A |
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje | A |
3.3.3 – Sugestie korekty błędów | AA |
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | AA |
4 – Kompatybilność | 4.1 – Kompatybilność | 4.1.1 – Parsowanie | A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość | A |
4.1.3 – Komunikaty o stanie | AA |
W przypadku gdy nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewniamy alternatywny sposób dostępu poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730) zwanej u Nas w skrócie Elektroniczną Skrzynką Podawczą ESP, lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość (kontakt opcjonalnie dostępny na BIP „Dla słabosłyszących” na górnym pasku menu BIP).
Każdy ma prawo wystąpić do Naszego podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej. Żądanie zawiera:
-
Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem.
-
Wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowe, które mają być dostępne cyfrowo.
-
Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
-
Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Zachęcamy do skorzystania z wniosku elektronicznego, możliwego do wypełnienia i wysłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej, dostępnego na Naszych stronach internetowych.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730).
Deklaracja dostępności serwisu internetowego Zespółu Szkół Specjalnych w Warcie
Wstęp Deklaracji
Zespół Szkół Specjalnych w Warcie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Zespołu Szkół Specjalnch w Warcie - zsswarta.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2007-01-22
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-07
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-07. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Elżbieta Słowińska, tel. (43) 8294615, adres poczty elektronicznej zsswarta29@wp.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.